Блог на VsichkiOferti.bg

Любопитни факти от историята на груповото пазаруване

Публикувана от vsichkioferti
на 10.12.2011



Груповото пазаруване има съвсем кратка, но пък богата и интересна история. Всичко започва през 2008 година в Чикаго, когато сайтът Groupon пуска пица на половин цена.

Зад този интересен проект стои Андрю Мейсън, който тогава е на 28 години и има музикално образование. Само 2 години след пускането на първата оферта той вече е милиардер.

„Всеки ден представяме един нов бизнес – може да е ресторант, СПА, билети за театър и какво ли още не. Предлагаме голяма отстъпка – 50 или повече процента. За да получат това намаление, трябва да се запишат определен минимум от хора. Така фирмата е сигурна, че ще получи голям брой клиенти и затова е склонна да направи толкова голяма отстъпка“, обяснява Андрю в едно свое интервю.

В България нещата стоят по малко по различен начин. Сайтовете за групово пазаруване у нас нямат изискването да съберат определен брой хора, за да им предложат стока или услуга на намаление.

Има един голям недостатък на груповото пазаруване, който засяга търговците. Те понякога не успяват да обърнат нужното внимание на клиентите си, поради големия брой продадени ваучери. Така например, веднага след като стартира, сайтът Groupon продава над 2000 ваучера за полет с хеликоптер за един ден. Само за инфо – фирмата, предлагаща полетите, е имала 5 хиляди клиенти за 20 години.