Прекалено старата спирачна течност може да се окаже опасна!
Погрижете се за вашата безопасност с предложението на Auto lux за:
Продължителност: 15 минути.
Смяната се извършва с машина под налягане на фирма АТЕ. Използва се спирачна течност марка Текстар ДОТ4.
Повече за спирачната течност:
Спирачната течност е хигроскопичен флуид, т.е. абсорбира вода. Което е проблем – защото водата кипи още при 100 градуса по Целзий. Спирачната течност го прави при 200 градуса. Затова с всяка капка влага от околната среда точката на кипене на течността се измества.
Освен това при по-интензивно натоварване на спирачките се генерира по-голямо количество топлина, заради което течността се загрява. Когато тя достигне точката си на кипене, се образуват балони – а така вече спирачното усилие не се предава, педалът "потъва". Първият сигнал за подобен проблем е повишаването на луфта на педала – докато в един момент той не потъне напълно и колата тотално откаже да спира. Всъщност колко лошо е положението с остарялата спирачна течност? Според TUV 23 процента oт всички автомобили в Германия се движат със спирачна течност на прекалено сериозна възраст.
Още информация ще откриете тук.